31. 7. 2007

Kdo chce psa bít, hůl si najde


Po včerejších informacích médií o "Zprávě o plnění povinností České pošty za rok 2006" jsem se na internetových stránkách >>>>> http://www.japhila.cz/2007/aktualne_200701.htm
seznámil s oficiální tiskovou zprávou a s vlastním dokumentem. A byl jsem tím docela šokován, jak je pošta podle mého názoru neodpovídajícím způsobem propírána. Asi tak podle přísloví "Kdo chce psa bít, hůl si najde!". Především jsou vyhmátnuty pouhé jednotlivé případy či nanejvýš desítky nějakých pochybení, aniž by to bylo porovnáno s těmi milióny poštovních transakcí, které jsou prováděny.
Dvě citace, které dokazují naprostou nesmyslnost zprávy:
"V mnoha případech docházejí adresátům opakovaně ze zahraničí peněžní částky (zahraniční důchody apod.); někteří z nich požadují, aby jim, namísto výplaty v hotovosti, byly zaslány na jejich účet." - To přece není věcí pošty, ale odesílatele!
"V rámci celé České pošty bylo zavedeno, že se výsledek reklamace předává adresátovi na podpis. V důsledku toho si ti reklamující, kteří nebyli doručovatelem zastiženi, museli pro výsledek reklamace dojít k poště; navíc se jim dostal do rukou později, než pokud by byl vhozen do jejich domovní schránky. Tento postup neodpovídá potřebám zákazníků. Zákazníkům záleží na tom, aby se o osudu reklamované poštovní zásilky či poukázané peněžní částky dozvěděli co nejdříve. Přesto je však předání této informace zpožďováno a komplikováno požadavkem na to, aby reklamující její převzetí osobně potvrdil." - A jak jinak si má pošta nechat potvrdit vyřízení reklamace?
Další nesmyslnost z pohledu normálního člověka, i když předpis snad hovoří jinak:
"V jednom případě bylo z podnětu zákazníka zjištěno, že balík byl vydán u vchodu do domu manželovi adresátky, přitom mimo byt lze balík vydat jen samotnému adresátovi." - Já nevidím velký rozdíl mezi vchodem do domu a vchodem do bytu, v každém případě už jde o obydlí.
Ti, co tu zprávu zpracovávali, patrně nebyli nikde v různých domech, aby se přesvědčili, jaká je úroveň označení poštovních schránek, takže je někdy vůbec div, že některé zásilky doručovatelé doručí.
Co Vy na to? Přece ta Česká pošta se musí nějak bránit. Jsem sice také někdy naštvaný, když mi někde u přepážky špatně bouchnou razítko na obálku, kterou jsem si pečlivě připravil, ale tohle je něco úplně jiného.
Chtěl jsem o zprávě informovat členy klubu, ale myslel jsem si, že má nějakou úroveň. Po jejím přečtení konstatuji, že bych to musel doplnit i svým komentářem, tak nevím ...
Ing. Pravoslav Kukačka, Praha