10. 4. 2008

40 let organizovaným filatelistou





Je to důvod k veřejnému zamyšlení? Není? Ale snad je.

Právě před 40 lety jsem ze školního kroužku školy v brněnské Lesné, Nejdlého ulici, přešel pod Klub filatelistů 06-16 Brno, kterému tenkrát šéfoval Felix Seebauer >>>>> http://expo-net.blogspot.com/2007/09/filatelista-seebauer-nevm-jak-to.html nebo >>>>> http://expo-net.blogspot.com/2007/08/filatelistick-sbrky-na-zlat-poklad.html
Kroužek tenkrát vedl Stanislav Staňka, také s ním jsem spoluzakládal Švengsbír fan club (obdivoval jsem Jiřího Švengsbíra skutečně převelice)...
Začátky byly velmi zajímavé, dospělí mě mezi sebe přibrali, jako předseda Kroužku mladých filatelistů Ernsta Todoroviče Krenkela (polárník) jsem měl dokonce klíče od Klubovny (dospělých) filatelistů. Mohl jsem tam kdykoliv...
V Domě dětí a mládeže v Lužánkách jsme vydávali "ormigový" časopísek KMF s názvem Dostavníček >>>>> http://expo-net.blogspot.com/2007/11/dostavnek-tm-40-let-star-asopis-kmf-56.html , v roce 1969 uspořádali Oblastní mládežnickou výstavu Mladé Brno 1969 dokonce s vrtulníkovou poštou. První výstavu si pamatuji jako dnes: Oblastní výstava mladých filatelistů Hodonín 1967. Od té doby znám Josefa Šolce, neúnavného filatelistického funkcionáře. Vystavoval jsem v Kladně, Poděbradech, na světovce Praga 1968, v Lucemburku 1969...
Pak jsem přešel do Zbrojovky Brno a po několik let týden co týden plnil filatelistickou rubriku Zbrojováka (dokonce to byl i exponát třídy literatury). Největší radost jsem měl z prvního a možná posledního Kolování filatelistické literatury pod tzv. Brněnským kompasem. Měl jsem 2000 titulů filatelistické literatury, o literatuře jsem napsal desítky článků (mimo jiné i do Filatelie). Přišlo někollik výstav a nabídka vrcholná, jaká se dala těžko odmítnout: tajemník organizačního výboru Světové výstavy poštovních známek PRAGA 1988. Stěhování do Prahy, likvidace výstavy ... rok 1999 - filatelistický on line magazín Japhila, rok 2004 - EXPONET, rok 2008 - 40 let organizovaného členství ve Svazu českých filatelistů.
Letí to. Vám taky?
Břetislav Janík