9. 8. 2008

Rozhovor s Jaromírem Petříkem nejen o výstavě známek v Hluboši


Otázka: Mnoha filatelistům jsi známý jako sběratel známkových zemí. Slyšela jsem, že jsi se v poslední době specializoval na známky Afghánistánu a dokonce vystavoval. Můžeš nám o tom něco říci?

Odpověď: Ano, je to pravda. Po dokončení sbírky známkových zemí dle Filatelistického atlasu od Hlinky a Muchy z r. 1986, jsem přemýšlel jak dále. Zda jít do větší hloubky ve zpracování lokálních vydání, různých okupací, politický vývoj různých zemí, nebo například vydání kolkových států staré Indie, egyptský Interpostals, městské pošty různých států, dopravní společnosti atd. nebo si vybrat nějaký konkrétní stát. Protože jsem měl svoji oblíbenou oblast Indický subkontinent a střední Asii, zvítězil nakonec Afghánistán asi proto, že 19. století této země je ještě dost neprobádáno a věnuje se mu v současné době málo sběratelů. Nakonec jsem tomu úplně propadl, podařilo se mi nashromáždit určité množství materiálů a pustil se do exponátu.

Otázka: Než začneme blíže rozebírat Tvůj exponát, chci se zeptat, kde jsi vystavoval a jak jsi dopadl?

Odpověď: Vystavoval jsem na výstavě PREMIÉRA v Hluboši, což je obec poblíž Příbrami. Výstava se konala ve dnech 26.6. – 29.6.2008, získal jsem tam zlatou medaili a pohár senátora Středočeského kraje – viz fotografie...

Celý rozhovor >>>>>
http://www.phstamps.com/index_cs.htm

Exponát >>>>>
http://www.japhila.cz/hof/0397/index0397a.htm

Hedvika Bártová